2024. december 7. - Ambrus

HATÁROZAT - Harkány belterület 1223 hrsz-ú ingatlanon lévő 1223/A/1, 1223/A/2 és 1223/A/3 hrsz-ú albetétek címképzési eljárása és költözéssel nem járó lakcímváltozás ügyében

Ügyiratszám: H/3605-5/2024

Ügyintéző: Dr. Havasi Judit

Tárgy: Harkány belterület 1223 hrsz-ú ngatlanon lévő 1223/A/1, 1223/A/2 és 1223/A/3 hrsz-ú albetétek címképzési eljárása, költözéssel nem járó lakcímváltozás

HATÁROZAT

 

A központi címregiszterről és a címkezelésről szóló 345/2014. (XII.23.) Korm. rendelet (a továbbiakban: KCR rendelet) 4. § (1) és (2) bekezdésében kapott felhatalmazás alapján

 

a Harkány belterület 1223/A/1 helyrajzi számú ingatlan címét az alábbiak szerint határozom meg:

Harkány, Szabadság út 14. 1. ajtó

 

 a Harkány belterület 1223/A/2 helyrajzi számú ingatlan címét az alábbiak szerint határozom meg:

Harkány, Szabadság út 14. 2. ajtó

 

 a Harkány belterület 1223/A/3 helyrajzi számú ingatlan címét az alábbiak szerint határozom meg:

Harkány, Szabadság út 14. 3. ajtó

 

Felhívom az ingatlan tulajdonosok figyelmét, hogy a házszámot jelző táblát az ingatlan utcafronti kerítésére vagy házfalára, az utcáról jól látható módon kell az ingatlan tulajdonosának elhelyezni. 

A házszámtábla beszerzéséről, kihelyezéséről, szükség esetén cseréjéről és pótlásáról az ingatlan tulajdonosa köteles gondoskodni. 

Mint címképzésért felelős szerv intézkedem, hogy a fent meghatározott ingatlanok címadatai jelen határozat véglegessé válását követően a Központi Címregiszterben rögzítésre kerüljenek. 

A KCR rendelet 8. § (6) bekezdése alapján a címkezeléssel érintett, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (továbbiakban: Nytv.) 13/A. §-a szerinti költözéssel nem járó lakcímváltozást eredményező címet haladéktalanul megküldöm a cím szerint illetékes járási hivatalnak a jogszabályban meghatározott feladatai ellátása céljából. 

Az Nytv. 13/A. §-ban foglaltak alapján „A központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozás esetén a címváltozásnak megfelelő személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolványt a címváltozás szerinti lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes járási hivatal hivatalból állítja ki és kézbesíti a polgár részére.”  

Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (a továbbiakban: Ákr.) 116. § (2) bekezdésének a) pontja alapján határozatom ellen fellebbezésnek van helye, melyet a döntés közlésétől számított 15 napon belül az azt meghozó hatóságnál lehet előterjeszteni. Az Ákr. 118. § (3) bekezdése alapján a fellebbezési illeték mértéke 5.000,- Ft, melyet  Harkány Város Önkormányzatának  50800173-15392701 sz. illetékbevételi számlájára kell megfizetni. 

 

INDOKOLÁS

A BAVKH Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztály 4. a Harkány belterület 1223, 1223/A/1, 1223/A/2 és 1223/A/3 hrsz-ú ingatlanok vonatkozásában megküldte részemre a 94534/2/2024.05.08. számú Összefoglaló határozatot – szemlét, valamint a határozatban írt ingatlanok KCR adatlapját, mely határozat szerint a harkányi 1223 hrsz-ú ingatlanon társasházat létesítettek. A társasház alapításával 3 albetét jött létre. 

Saághy-Kaposi Réka benyújtotta a társasház alapító okiratot, valamint a változási vázrajzot. Megállapítható, hogy mindhárom albetét egy épületen belül található és mindegyik a földszinten helyezkedik el. 

Az összefoglaló határozatban foglaltak alapján megtekintettem a harkányi belterület 1223 hrsz-ú ingatlan társasházi törzslapját, valamint az albetétek társasházi különlapjait és megállapítottam, hogy a harkányi 1223/A/1, 1223/A/2 és 1223/A/3 hrsz-ú ingatlanok vonatozásában címképzési eljárás lefolytatása szükséges, ugyanis az ingatlanok nem rendelkeznek címmel, az illetékes földhivatali osztály az ingatlan-nyilvántartásba bejegyezte a társasházi albetéteket közigazgatási cím nélkül, az ingatlan-nyilvántartásban jelenleg mindhárom ingatlan vonatkozásában „címképzés alatt” megjelölés szerepel. 

A KCR rendelet 2. § (1) bekezdése kimondja, hogy „A Magyarország területén található ingatlannak e rendeletben rögzített eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie.” 

A KCR rendelet 18. § (1) bekezdése szerint „…. lakás esetében az ajtót, bejáratot arab számmal kell megjelölni úgy, hogy szintenként ugyanaz a szám csak egy ajtót, bejáratot jelöljön. Egyebekben az ajtó, bejárat megjelölése tekintetében a címképzésért felelős szerv a tulajdonos vagy a tulajdonosi közösség javaslatának megfelelően képzi a címet. Ezen jogszabályi rendelkezés és a társasház alapító okiratban írtak alapján kerültek meghatározásra az ajtó jelölések. 

A házszám és címadatok megállapítására Harkány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 2/2014. (II.10.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Önkormányzati rendelet) előírásai, a kialakult házszámozás sorrendje és megközelítésének figyelembe vételével került sor. 

A jelen határozattal érintett ingatlanok címadatainak KCR rendszerben történő felülvizsgálata, illetve az új címek rögzítése tárgyában a határozat véglegessé válását követően haladéktalanul intézkedem, melynek eredményeképpen a jelen határozatban megjelölt címek az illetékes Földhivatali Osztálynál automatikusan átvezetésre kerülnek az ingatlanok tulajdoni lapjain. 

A Harkány, Szabadság út 14. sz. alatti címen érvényes lakóhellyel rendelkező személy van bejelentkezve a lakcímnyilvántartásba, így az ő esetében költözéssel nem járó lakcímváltozás miatt új lakcímkártya hivatalból történő kiállítása szükséges – az adott személy által használt – megfelelő albetét címére vonatkozóan, mely iránt intézkedem, így az eredeti bejelentkezés dátumával kerül kiadásra az új, illetve pontos lakcímet tartalmazó személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolvány. 

Az Nytv. 13/A. §-ban foglaltak alapján „A központi címregiszterbe bejegyzett címelemek megváltozása miatt költözéssel nem járó lakcímváltozás esetén a címváltozásnak megfelelő személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolványt a címváltozás szerinti lakó- vagy tartózkodási hely szerint illetékes járási hivatal hivatalból állítja ki és kézbesíti a polgár részére.” 

Felhívom az érintettek figyelmét, hogy a címváltozásról tájékoztatniuk kell az értintett szerveket (pl.: közmű szolgáltatók, pénzintézetek, háziorvos, munkahely, oktatási intézmény, stb.). 

Amennyiben a címváltozással a vállalkozás székhelyének (telephelyének) címe is megváltozik, úgy a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése alapján a változást illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül lehet bejelenteni a cégbíróságnak, ha a változás állami vagy önkormányzati döntés alapján a cég székhelyének (telephelyének, fióktelepének) más megye illetékességi területéhez való csatolására vagy a cégjegyzékbe bejegyzett helységnév, utcanév, illetve házszám változására vonatkozik. A cég a változást annak bekövetkezését követő 180 napon belül köteles bejelenteni a cégbíróságnak. 

A KCR rendelet 4.§ (1) bekezdése értelmében a kormány címképzésért felelős szervvé az ingatlan fekvése szerinti települési önkormányzat jegyzőjét jelöli ki.

A KCR rendelet 4.§ (2) bekezdése alapján a címképzésért felelős szerv az illetékességi területére vonatkozóan ellátja a címkezeléssel összefüggő feladatokat és gondoskodik e feladatai nyomán, a központi címregiszterben tárolt adatokban bekövetkezett változásokat igazoló okiratok őrzéséről. 

A házszám és címadatok megállapításának rendjét Harkány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 2/2014. (II.10.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Önkormányzati rendelet) előírásai állapítják meg. 

A házszám elhelyezéséről való tájékoztatást az Önkormányzati rendelet 6. §. (11)-(12) bekezdése alapján adtam. 

A KCR rendelet 8.§ (5) bekezdése értelmében jelen döntésemet 1 hónapig a helyben szokásos módon közzéteszem, valamint a 2.§ (2) bek. a) pontja alapján intézkedem a címadat központi címregiszterbe történő bejegyzéséről. 

A fellebbezés lehetőségét az Ákr. 116. § (2) bekezdésének a) pontja alapján biztosítottam.

A fellebbezési illeték meghatározása az illetékről szóló 1990. évi XCIII tv. 29.§ (2) bekezdése alapján történt. 

Hatóságom hatáskörét és illetékességét a Korm. rendelet 4. § (1) bekezdése és az Ákr. 16. § (1) bek. a) pontja állapította meg.

 

Harkány, 2024. 10. 02.

 

Bacsáné dr. Kajdity Petra jegyző megbízásából kiadmányozta: 

 

Dr. Havasi Judit
városüzemeltetési osztályvezető

 

Kapják:

  1. tulajdonosok:
  • Saághy Gábor Zsolt – 7815 Harkány, Klauzál u. 16.
  • Saághy-Kaposi Réka – 7815 Harkány, Klauzál u. 16.
  1. lakcímváltozással érintett:
  • Kaposi András – 7815 Harkány, Szabadság út 14.
  1. irattár
  2. igazgatás

Vissza a lap tetejére

eseménynaptár

intézze ügyeit elektronikusan!

Gyorsabb és hatékonyobann ügyintézés érdekében használja elektronikus ügyintéző rendszerünket!

Harkány Város honlapja az EFOP-1.5.3-16-2017-00049 projekt támogatásával újult meg.

@2020 | Design és fejlesztés: Make IT Online