Ügyiratszám: H/10697-8/2025
Ügyintéző: Bónis Anita
Tárgy: Harkány külterület 0176/1, 0180/1, 0180/2 hrsz-ú ingatlanok címének felülvizsgálata
HATÁROZAT
Hivatalból indult felülvizsgálati eljárásom során megállapítottam, hogy a Harkány külterület 0176/1, 0180/1, 0180/2 helyrajzi számú ingatlanok tekintetében a házszámok módosítása vált szükségessé és az ingatlanok címét az alábbiak szerint határozom meg:
Az ingatlan helyrajzi száma |
Címkezelés típusa |
Régi cím |
Új cím |
külterület 0180/2 |
címmódosítás |
Malom telep 0. |
Malom telep 1. |
külterület 0180/1 |
címmódosítás |
Malom telep 0. |
Malom telep 2. |
külterület 0176/1 |
címmódosítás |
Malom telep 1. |
Malom telep 4. |
Mint címképzésért felelős szerv intézkedem, hogy a fent meghatározott ingatlanok változásai Harkány Város címnyilvántartásában rögzítésre kerüljenek. Fenti változások átvezetése a címnyilvántartásban és a Központi Címregiszterben (a továbbiakban: KCR) jelen döntés véglegessé válásának napjától megkezdődik.
Intézkedem, hogy jelen határozatom a helyben szokásos módon Harkány Város Önkormányzatának hirdetőtábláján legalább 1 hónapig közzétételre kerüljön.
Felhívom az ingatlan tulajdonos figyelmét, hogy a házszámot jelző táblát az ingatlan utcafronti kerítésére vagy házfalára, az utcáról jól látható módon kell az ingatlan tulajdonosának elhelyezni.
A házszámtábla beszerzéséről, kihelyezéséről, szükség esetén cseréjéről és pótlásáról az ingatlan tulajdonosa köteles gondoskodni.
A lakcímváltozás miatt a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény 13/A §-a alapján a címváltozásnak megfelelő személyi azonosítóról és lakcímről szóló hatósági igazolványt (továbbiakban: lakcím igazolvány) a Baranya Megyei Kormányhivatal Siklósi Járási Hivatal Kormányablak Osztálya hivatalból állítja ki és fogja kézbesíteni.
A lakcímkártya cseréje a fenti cím esetében költség- és illetékmentes.
A határozat ellen az Nytv. 6. § (7) bekezdése értelmében nincs helye fellebbezésnek.
Az általános közigazgatási rendtartásról szóló 2016. évi CL. törvény (továbbiakban Ákr.) 114. § (1) bekezdése alapján a határozat ellen közigazgatási per indítható a közléstől (kézbesítéstől) számított 30 napon belül. A keresetet a Pécsi Törvényszékhez címezve, a Hivatalomhoz kell benyújtani. A közigazgatási jogvita elbírálása iránti közigazgatási per és egyéb közigazgatási bírósági eljárás illetéke 30.000, - Ft.
INDOKOLÁS
Harkány, külterület 0176/2 helyrajzi számú ingatlan tulajdonosa házszám megállapítása iránti kérelemmel fordult Hivatalomhoz. Címképzési eljárás lefolytatása során megállapítottam, hogy Harkány, külterület 0180/1, 0180/2 helyrajzi számú ingatlanok címe helyett a Baranya Vármegyei Kormányhivatal Földhivatali Főosztály Földhivatali Osztály 4. által kiadott 2025. 08. 28. napján kiadott E-hiteles tulajdoni lap – Szemle másolat szerint „címképzés alatt” megjelölés szerepel, míg a Harkány, külterület 0176/1 helyrajzi számú ingatlan Malom telep 1. cím látható. A KCR-ben a 7815 Harkány, Malom telep 0 sz. és a 7815 Harkány, Malom telep 1. sz. alatti címek, hibásan és hiányosan szerepelnek közigazgatási címként, így az előadottakra tekintettel hivatalból eljárást indítottam a Harkány külterület 0176, 0180/1, 0180/2 hrsz-ú ingatlanok címének felülvizsgálata tárgyában.
Megtekintettem a Harkány külterület 0180/1, 0180/2 hrsz-ú ingatlanok E-hiteles tulajdoni lap – Szemle másolatát, melyen közigazgatási címként: „címképzés alatt” megjelölés szerepel.
Megtekintettem a Harkány külterület 0176/1, ingatlan E-hiteles tulajdoni lap – Szemle másolatát, melyen közigazgatási címként: 78/15 Harkány, Malom telep 1. „felülvizsgálat alatt” szerepel.
Megtekintettem Harkány város térképét, mely szerint a Harkány külterület 0176/1, 0180/1, 0180/2 hrsz-ú ingatlanok tekintetében egyik helyrajzi számon sem szerepel házszám.
Megállapítottam, hogy a Harkány, külterület 0180/1 és 0180/2 hrsz.-ú ingatlanok – KCR-ben Malom telep 0 címen összevontan, illetve hibás, hiányos adatokkal „felülvizsgálatra vár, nem átvezetett” megjelöléssel szerepelnek.
Helyszíni szemle során megállapítottam, hogy a Harkány, külterület 0180/1 és a 0180/2 hrsz-ú ingatlanok egymástól kerítéssel jól elhatároltan helyezkednek el, az egykori malom épülete a Harkány, külterület 0180/1 hrsz-ú telken található.
A Harkány, külterület 0176/1 hrsz-ú ingatlan Malom telep 1. címmel ellátott, azonban címképzési eljárást az ingatlan vonatkozásában Hivatalom korábban nem folytatott le.
A személyiadat- és lakcímnyilvántartás szerint a Harkány, Malom telep és a Harkány, Malom telep 1. ingatlanokon lakcímmel rendelkező személyek egy része a nyilvántartásban, a valóságtól eltérő lakcímen szerepel, melynek fő oka az, hogy a Malom telepi ingatlanok vonatkozásában címképzési eljárás lefolytatása nem történt meg ez idáig.
A digitális szolgáltatások, a digitális állampolgárság szolgáltatások és támogató szolgáltatások részletes műszaki követelményeiről szóló 322/2024.(XI.6.) Korm. rendelet (továbbiakban: Korm. rendelet) 123. § (1) bekezdése kimondja, hogy „A Magyarország területén található ingatlannak e rendeletben rögzített eljárási rend szerint megállapított és a központi címregiszterbe bejegyzett címmel kell rendelkeznie.”
A Korm. rendelet 123. § (2) bekezdés a) pontja alapján cím akkor keletkezik, ha valamennyi, e rendeletben előírt címadatát bejegyezték a központi címregiszterbe.
A jelen határozattal érintett ingatlan címadatainak KCR rendszerben történő felülvizsgálata, illetve bejegyzése tárgyában haladéktalanul intézkedem, melynek eredményeképpen a jelen határozatban megjelölt cím az illetékes Földhivatali Osztálynál automatikusan átvezetésre kerül az érintett hrsz-ú ingatlan tulajdoni lapjain.
Felhívom az érintettek figyelmét, hogy a címváltozásról tájékoztatniuk kell az értintett szerveket (pl.: közmű szolgáltatók, pénzintézetek, háziorvos, munkahely, oktatási intézmény, stb.).
Amennyiben a címváltozással a vállalkozás székhelyének (telephelyének) címe is megváltozik, úgy a cégnyilvánosságról, a bírósági cégeljárásról és a végelszámolásról szóló 2006. évi V. törvény 53. § (1) bekezdése alapján a változást illeték és közzétételi költségtérítés megfizetése nélkül lehet bejelenteni a cégbíróságnak, ha a változás állami vagy önkormányzati döntés alapján a cég székhelyének (telephelyének, fióktelepének) más megye illetékességi területéhez való csatolására vagy a cégjegyzékbe bejegyzett helységnév, utcanév, illetve házszám változására vonatkozik. A cég a változást annak bekövetkezését követő 180 napon belül köteles bejelenteni a cégbíróságnak.
A polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (továbbiakban: Nytv.) 6.§ (1) bekezdése értelmében az e törvényben meghatározott címképzési feladatokat a települési önkormányzat jegyzője látja el.
Korm. rendelet 125. § (1) bekezdése alapján a címképzésért felelős szerv az illetékességi területére vonatkozóan ellátja a címkezeléssel összefüggő feladatokat és gondoskodik e feladatai nyomán, a központi címregiszterben tárolt adatokban bekövetkezett változásokat igazoló okiratok őrzéséről.
Az Nytv. 39. § (1) bekezdése alapján a jegyző ellenőrzi az illetékességi területén lévő települési címeket.
A házszám és címadatok megállapításának rendjét Harkány Város Önkormányzatának Képviselő-testülete a közterületek elnevezéséről és a házszám-megállapítás szabályairól szóló 2/2014. (II.10.) számú önkormányzati rendelet (a továbbiakban: Önkormányzati rendelet) előírásai állapítják meg.
A házszám elhelyezéséről való tájékoztatást az Önkormányzati rendelet 6. §. (11)-(12) bekezdése alapján adtam.
A Korm. rendelet 129.§ (6) bekezdése értelmében jelen döntésemet 1 hónapig a helyben szokásos módon közzéteszem, valamint a 123.§ (2) bek. a) pontja alapján intézkedem a címadat központi címregiszterbe történő bejegyzéséről.
A jogorvoslati lehetőséget az Ákr. 114. § (1) bekezdése biztosítja.
A jogorvoslat illetékének mértékét az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvény (továbbiakban: Itv.) 45/A. § (1) bekezdése állapítja meg.
Hatóságom hatáskörét és illetékességét az Nytv. 6. § (1) bekezdése, az Nytv. vhr. 34. § (2) bekezdése és az Ákr. 16. § (1) bek. a) pontja állapította meg.
Harkány, 2025. október 16.
Bacsáné dr. Kajdity Petra jegyző megbízásából kiadmányozta:
Regényiné dr. Börczi Vera
aljegyző
Kapják:
- Az ügyben érintett tulajdonosok:
- igazgatás
- irattár
Gyorsabb és hatékonyobann ügyintézés érdekében használja elektronikus ügyintéző rendszerünket!
@2020 | Design és fejlesztés: Make IT Online